POSZKODOWANY NIE MUSI NAPRAWIAĆ AUTA
Czy poszkodowany może nie naprawiać auto jeśli dostał za nie odszkodowanie? Do tej pory na to pytanie nie było jednoznacznej odpowiedzi. Sąd Najwyższy, w jednym ze swoich najnowszych wyroków, przedstawił swoje stanowisko w tej sprawie i rozwiał wszystkie wątpliwości. Zgodnie z orzeczeniem sądu, poszkodowany może nie naprawiać auta, może je sprzedać, ale ma obowiązek, które musi dopełnić wobec ubezpieczyciela.
OBOWIĄZEK WOBEC UBEZPIECZYCIELA
Jeśli poszkodowany w wypadku sprzedał auto, to powinien przedstawić ubezpieczycielowi umowę określającą wysokość kwoty jaką uzyskał w ramach zapłaty. Powinien wykazać, że nie doszło do wzbogacenia na wypłacie odszkodowania. W omawianej sprawie, auto Grzegorza G. uległo uszkodzeniu i zgodnie z orzeczeniem rzeczoznawcy, poszkodowany domagał się 57 tys. zł od ubezpieczyciela – firmy Link4. Rzecz w tym, że poszkodowany na naprawę wydał jedynie 280 zł, a następnie sprzedał auto, nie pozostawiając ani sądowi, ani towarzystwo ubezpieczeniowemu umowy sprzedaży. Sądy I i II instancji żądanie odszkodowania oddaliło i sprawa trafiła do Sądu Najwyższego. Sąd Najwyższy orzekł (Sygnatura akt: II CSK 100/18), że właściciel uszkodzonego auta może robić z nim, co chce, gdyż jest to jego własność. Natomiast obowiązkiem poszkodowanego jest przedstawienie umowy sprzedaży samochodu i dochowanie pełnej staranności w kwestii formalnej.
SKORZYSTAJ Z USŁUG WYSPECJALIZOWANEJ KANCELARII
Sprawy o odszkodowanie często kończą się w Sądzie najwyższej instancji. Warto w takich sytuacjach skorzystać z usług wyspecjalizowanej kancelarii. Doświadczona i sprawdzona kancelaria będzie mogła bez trudu przejść przez meandry postępowania i doprowadzić sprawę do właściwego finału. Prawnicy naszej kancelarii od lat pomagają w uzyskania odszkodowań komunikacyjnych, które kończyły się przyznaniem wysokich odszkodowań. Jeśli znajdują się Państwo w podobnej sytuacji, zapraszamy na skorzystanie z bezpłatnej konsultacji.
MASZ PYTANIA?
SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI I SKORZYSTAJ Z BEZPŁATNEJ KONSULTACJI.
tel. +48 42 632 87 52
e-mail: biuro@solvia.pl